zondag 26 september 2010

Thee

Kruiden thee

De tuin staat er vol mee, munt diverse soorten, salie, rozemarijn, lavendel. 
In het voorjaar vond ik een nieuw plantje in het tuincentrum, citroen verveine, een teer groen blad met een geur van citroen, zacht maar met een vol aroma.




Dit zal een onvergetelijk thee worden. Kocht vijf plantjes en gaf ze een zonnige plaats in de tuin aan de voet van de Engelwortel (daar vertel ik later over). Ze doen hun best, maar met enige terughoudendheid plukte ik de blaadjes om thee van te zetten. De rest droog ik voor mijn dochter die in Amsterdam woont en een tuintje mist. Ze is een grote fan van deze thee en voor haar verjaardag in de Lente, plant ik twaalf plantjes op een AA-plek in onze tuin, want helaas zijn ze niet winterhard.

Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Mijn lievelings thee! Ik kan niet wachten tot ik mijn miniplantage in jullie tuin op Texel heb en de hele zomer weer (kan plukken en) heerlijke thee kan drinken! Dankjewel Mam!

    BeantwoordenVerwijderen