maandag 13 juni 2011

Kruissteekjes



Kruissteekjes



Ja, ik zit gezellig in de warme zachte materialen periode. Toen ik wol aan het verven was, heb ik ook een paar strengetjes borduurwol geverfd, restjes ketting wol. 


Al jaren bewaar ik een patroontje van een bijtje, een Frans symbool. 


Het is een heel nuttige volkje in mijn tuin en ik heb een speciale band met de imker op Texel, www.bijenraadsel.nl. Zijn propolis zalf is een wondermiddel bij moeilijk genezende huid problemen. Het is een aardige man en hij stuurt alles op.



Het borduren is voor mij best moeilijk, want je moet je concentreren,


je moet tellen en alle steekjes op de zelfde manier maken.



De L van Lisanne en de F van Fleur,
 goed gedaan meiden!

Het mooiste borduurwerk wat mij is bijgebleven is dat van Kaffe Fassett. Heel vroeger was ik al een bewonderaar van hem en het verbaasde mij om in de MARIE CLAIRE van januari een breipatroon te zien dat door hem is ontwerpen.
Op reform stof (lag nog in de kast), een dikke naald met een stompe punt en de strengetjes wol ben ik aan de slag gegaan. Vraag niet wat ik er mee ga doen, het doen alleen geeft al veel rust en plezier.   
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten