zondag 3 oktober 2010

Groenten tuin

Worteltjes

Het groenten tuintje, een stukje verwaarloosde tuin en ontgonnen door een dochter en haar vriend. Niets is leuker dan 's ochtends even door de tuin en dan naar het moestuintje om een maaltje van wat er ook maar rijp is te plukken voor de lunch of avondeten. 



Dit jaar hadden we volop sla in de meest prachtige kleuren, heerlijke bietjes, te weinig boontjes. We hadden stamslabonen gezaaid in plaats van stokslabonen en onze bonen staken bleven leeg. 




Courgettes, enorme exemplaren, veel bloemen die heerlijk te eten zijn met een zachte kruidkaas er in. Tomaten, het beste soort wat er is, nooit ziek, maar zelfs in september, na een super zomer met genoeg zonuren, werden ze niet rood. De kleine tomaatjes gezaaid uit een pakje, werden wel rijp!





Worteltjes uit de grond gehaald, een klein maaltje en eentje voor het konijn.



Het konijn is gebreid van hand gesponnen bruine schapenwol.
Wie er een patroon van dit konijn wil moet mij even een email sturen. 
De wortel is nat gevilt, je kunt er natuurlijk ook een haken van restjes wol. Als het konijn van witte wol wordt gebreid ziet hij er ongeveer zo uit.



Posted by Picasa


7 opmerkingen:

  1. Wij hebben laatst ook zo gesmuld van die heerlijke enorme courgette uit jullie tuin. Wel twee dagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Kittie,
    ik zou heel graag een patroontje willen van het konijn,
    vooral die bruine is een schatje,

    groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Kittie,

    Wat een leuk konijn zeg! Voor ons een leuk idee als surprise. Mag ik je patroon overnemen?
    Bvd, Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Kittie!

    Ik zou graag het patroon willen hebben van dat lieve bruine konijntje! Ik vind haar zo schattig! Ik weet niet wat ik nu precies moet doen maar je kan ook een reactie plaatsen op mijn blogspot! Als je op mijn naam klikt dan kom je op mijn blog!

    Groetjes, Merel (12 jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Kittie,

    ik zou heel graag in het bezig willen komen van het patroon van het bruine konijntje. Heb net veel lammetjes gebreid en gehaakt en dus een konijn is voor de Pasen ook heel leuk erbij nietwaar?

    Petrouchka de Jager

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel graag ontvang het patroon van het bruine konijn, is het moeilijk? Het is voor sint dus als het lukt snel naar matt.tyssen@live.nl Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kittie, heel leuk jouw konijn, ik wil hem graag maken als deurstopper. Zou ik het patroon kunnen ontvangen? graag naar liebie2065@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen