zondag 9 januari 2011

Villa Augustus


Villa Augustus


Mijn wens om een keer naar de kerstmarkt in Dordrecht te gaan,werd vervuld.
Er lag nog sneeuw en het oude Dort zag er prachtig uit. Ik wilde naar Freeken, de
zaadhandel, om alvast zaad voor de Citroen Verveine plantjes te kopen, helaas die
moet je stekken. 
Natuurlijk nog wat ander zaad gekocht, onder andere, het Heiligboontje.
De grote ijsbaan zag er uitnodigend uit en de warme Apfelstrudel en Gluhwein in een
oubollig cafe smaakte goed. Wel kwam ik tot de conclusie dat een kerstmarkt in Oosterend op Texel of de Kerstmarkten in Strassbourg meer voor 
herhaling in aanmerking komen.




Villa Augustus
Oranjelaan 7
3311DH Dordrecht
www.villa-augustus.nl

Op de terugweg besloten wij om langs Villa Augustus te rijden, nee niet er alleen maar
langs te rijden. Ja om er gezellig te gaan lunchen. Prachtig alles in de sneeuw, helaas was van de beroemde moestuin weinig te zien, behalve de preien en de spruiten. De garnalen kroketjes smaakte heerlijk en met het net uitgekomen Banketbakkers boek van Cees Holtkamp uit Amsterdam, dat ik van Anne Sophie uit Amsterdam cadeau kreeg, ga ik ze zelf maken en gaan ze lukken.
In villa Augustus kun je verder in het markt cafe te gek leuke dingen kopen zoals, oude terracotta bloempotjes en waterfluitjes, een herinnering uit mijn jeugd. Prachtige boeken en een winkel vol knollen en groenten. Ik kocht een kilo kweeperen en ga daar vruchten blokjes van maken, goed te bewaren en een bijzondere combi met een stukje Franse kaas.  

Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. wat zyn " kweeperen " ?? En waarom Franse kaas, terwyl er zo veel "Nederlandse " kaas te koop is ??
    Bert, Melbourne australia

    BeantwoordenVerwijderen