zaterdag 2 juli 2011

Vurige sieraden


Vurige Sieraden

Het is inmiddels zomer en ik ben druk met het maken van sieraden voor de 
ZOMER-ZOUT EXPOSITIE in het BETHEL KERKJE op Texel. Deze ruimte wordt tot expositieruimte omgebouwd.
Ik ben begonnen met porseleinklei en heb daar hangers van gemaakt.



De eerste keer gebakken op duizend graden, daarna geglazuurd en opnieuw de oven in en nu op 1200 graden. Daarna gedecoreerd met goudluster en weer opnieuw de oven in op 550 graden. Gelukkig is er maar een mislukt. 
Een paar jaar geleden heb ik een workshop glas kralen maken gevolgd. Een warme aangelegenheid achter een heftige warme gas brander. Op mijn zoektocht naar een materiaal om van de losse porselein elementen een sieraad te maken, besloot ik mijn brander te installeren en ben ik aan de slag gegaan. 









Wat bijzonder is dat handelingen die je jaren niet hebt gedaan, al doende snel weer oppakt, alsof ik het gisteren nog deed. De combinatie van opaline, helder en ondoorzichtig wit glas, met de porseleinen hangers vind ik een van de sterkste.























Geen opmerkingen:

Een reactie posten